Reklamen inleds med att en kille i 10-årsåldern med en

hajfena på ryggen dansar en rolig dans med musik som bara han kan höra i huvudet. Miljön ser ganska lyxig och grandios ut med vita solstolar, solparaplyn, en stor grand pool och en vacker utsikt till havet. Det är soligt och varmt.

Han ser väldigt glad ut under videons gång och sprider positiv energi med sin knäppa dans. Killen slutar dansa efter ett tag när han märker att en badvakt stirrar på honom med en konstig blick. Det blir en lite stel stämning mellan dem men den lilla killen fortsätter dansa efter ett tag och musiken i hans huvud fortsätter.

Målgruppen är nog barn eftersom det är en sådan reklam som vuxna inte förstår för att han ”bara dansar” enligt de men för barn så är det betydligt roligare för att det är en hipp och cool låt i hans huvud samtidigt som han vevar med armarna på ett konstigt sätt.

De vill att man ska välja Sunwing som resebolag så att de får pengar och att man ska tycka att reklamen är rolig och charmig. Deras knep är att de tar en söt pojke i sin reklam så att det lockar folk.

Jag tycker om den här reklamen för att den sprider positiv energi men den engagerar mig inte. Jag tänker på en video jag såg på facebook när jag var liten som visade två töntiga killar som dansade ungefär som honom.

Jag tror att barn är mer mottagliga för reklam eftersom de är yngre och mindre intlegenta och jag tycker inte att man ska visa reklam för unga eftersom att de är mer lättpåverkade.